Služby fyzioterapie

Nabízíme komplexní služby fyzioterapie pokrývající celé spektrum diagnóz. Vycházíme z podrobného vyšetření pacienta, které nám umožní poznat skutečnou příčinu obtíží a zvolit optimální postup. Naše terapie je vždy přizpůsobena na míru – proto funguje.

poznámky

Vstupní vyšetření

Péče o nové pacienty začíná vstupním vyšetřením. Jeho cílem je zjistit příčinu Vašich obtíží a jejich možných souvislostí. Terapeut nejprve podrobnými dotazy zjistí Váš zdravotní stav a provede kineziologický rozbor, tedy vyšetření Vašeho pohybového aparátu. Na základě získaných informací pak navrhne léčbu. Vstupní vyšetření a zahájení terapie trvá zhruba 50 minut.

Každá další terapie začíná kontrolou, jak Vaše tělo na léčbu reaguje a jak se cítíte. Následuje krátké vyšetření a zahájení vlastní terapie. Setkání zakončíme zhodnocením efektu léčby.

bolest zad

Chronická bolest zad

Dlouhodobě nesprávné držení těla, špatné pohybové stereotypy či přetěžování určitých partií vedou časem k přetížení svalů. Jejich bolestivé stažení vyvolává blokádu páteře či žeber nebo  působí bolesti v oblasti pánve. Výsledkem jsou nepříjemné bolesti zad či šíje, která mohou časem nabýt chronické podoby.

Klíčem k vymizení bolesti je odstranění blokád, uvolnění nadměrného svalového napětí a posílení ochablých svalů. Využíváme přitom kombinaci manuální terapie, cvičení a nácviku správných pohybových stereotypů.

skolióza

Onemocnění páteře

Fyzioterapie je důležitou součástí léčebného plánu pro pacienty trpící skoliózou, osteoartrózou nebo degenerativním onemocněním meziobratlových plotének.

Při léčbě těchto obtíží využíváme širokou škálu technik manuální terapie, zejména mobilizaci páteře, pánve a periferních kloubů a používáme tzv. měkké techniky. Protahujeme zkrácené svaly, posilujeme oslabené svalové partie a aktivujeme a stabilizujeme pohybové ústrojí pacienta.

rekonvalescence

Rehabilitace po operaci

Po operacích nebo vážných úrazech mohou pacienti trpět bolestmi a sníženou pohyblivostí. Může se měnit držení těla a vznikat nesprávné pohybové stereotypy.

Operační rána se hojí jizvou, což je vazivová tkáň, která může být zdrojem obtíží i řadu let po operaci či úrazu. Pooperační rehabilitace výrazně urychluje zotavení a umožňuje brzký návrat k plnohodnotnému životu.

Obnova pohyblivosti se řídí cvičebním plánem zaměřeným na posílení svalů. Pacient tak získává zpět sílu a stabilitu. Terapeut zároveň vysvětlí, jak pečovat o postiženou oblast – ale nejen o ni, neboť tělo je propojeným celkem.

basketball

Sportovní fyzioterapie

Sport je skvělým způsoben, jak zlepšit fyzickou kondici a psychickou pohodu. Příliš intenzivní pohyb či přecenění vlastních sil však může způsobit poranění. Častý je výron, natržení svalů nebo vazů.

Fyzioterapie může hojení sportovních zranění výrazně pomoci. Terapeut určí rozsah poškození svalů, vazů či dalších tkání a zvolí léčbu, která ztlumí vznik otoků a rozvoj bolesti. Zabrání se tak dalšímu poškození tkání a funkci postižené oblasti se postupně obnoví.

Častým problémem sportovců je přetěžování svalů. Fyzioterapeut pomůže identifikovat příčiny, svaly uvolní a nabídne cvičení na posílení i rady pro prevenci dalších zranění.

syndrom karpálního tunelu

Syndrom karpálního tunelu

Čím dál více z nás používá denně při práci počítač, to znamená, že pracuje s klávesnicí a myší. Není proto divu, že roste počet lidí trpících přetížením šlach v oblasti zápěstí, takzvaným syndromem karpálního tunelu.

Syndrom vzniká utlačováním středového nervu (nervus medianus). Výsledkem je bolest, brnění nebo slabost rukou. Terapie zpravidla zahrnuje techniky manuální terapie, cvičení a tejpování.

bolest_hlavy

Neurologické obtíže

Fyzioterapie může pomoci při léčbě bolestí hlavy, migrén, tinitu (ušní šelest), závratí a při zmírňování příznaků některých neurologických onemocnění. Tyto obtíže mohou mít řadu příčin, např. dysfunkci v oblasti páteře nebo blokádu žeber.

Naše terapie je zaměřená na uvolnění svalů zodpovědných za udržování rovnováhy, mobilizaci páteře, žeber a pánve.

reprodukční zdraví

Gynekologická fyzioterapie

Řada žen trpí bolestí související s menstruačním cyklem. Dysmenorea (bolestivá nebo nepravidelná menstruace) však není fyziologickým stavem. Příčinou bolestí bývá obvykle dysfunkce svalů pánevního dna: některá svalová vlákna bývají ve zvýšeném napětí, zatímco jiná jsou oslabena.

Fyzioterapií je možné tuto oblast uvolnit a bolestivost výrazně snížit či zcela odstranit. Jde přitom o výrazně šetrnější metodu než je hormonální léčba.

Čím dál častějším problémem je v současnosti otěhotnění a donošení plodu. Příčin je mnoho a týkají se žen i mužů. Naše fyzioterapie se dlouhodobě a s dobrými výsledky věnuje funkční sterilitě, přípravě na inseminaci a IVF.

těhotenský test

Fyzioterapie v těhotenství a po porodu

Naše terapie zlepšuje podmínky pro udržení těhotenství a přispívá k tomu, aby se žena během těhotenství cítila dobře a byla připravena na porod i období po něm.

Cvičíme udržování správné pozice těla, aby nedocházelo k přetížení svalů a kloubů. Tím se lze vyhnout bolestem v dolní části zad, v oblasti pánve a žeber. Pracujeme na posílení svalů pánevního dna, což snižuje riziko inkontinence a jiných komplikací.

Fyzioterapie rovněž pomáhá ženám zotavit se z fyzických změn a obtíží spojených s těhotenstvím a porodem. Kromě inkotinence řešíme (rozestup přímých svalů břišních), péči o jizvu po císařském řezu a nezapomínáme ani na rehabilitaci.